pose. yoga - voeding - zelfzorg

YOGA stijlen bij Pose.


Yoga bestaat in 1001 vormen. Yoga maakt vanalles in je los, in de verschillende lagen van je bewustzijn: fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel. Yoga is vooral wat je er zelf van maakt, hoe jij de connectie voelt met je lichaam. Yoga laat je groeien als mens. Ik zet je graag op weg, op jouw (yoga)pad.


Bij Pose kan je kiezen tussen vier yoga stijlen. Kies de stijl die jou het meeste aanspreekt!

Yang yoga - Slow flow yoga

In deze  yogales kom je 'uit je hoofd, in je lichaam'. Je beweegt, komt in actie, versterkt je spieren en maakt je lichaam soepel. De flow van de yogahoudingen is traag zodat je de tijd hebt om de houding te doorvoelen. In de korte rustmomenten (en ook nog lang na de les) voel je het effect. Af en toe kan het uitdagend zijn, in balansoefeningen bijvoorbeeld. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je eindigt de les met een zalige ontspanning.

Een les duurt 45min en volg je online (via Yogalive)


Yin yoga

In een yin yogales ga je op zoek naar ontspanning. Je blijft een paar minuten in elke yogahouding. Daardoor werken ze in op je dieper gelegen weefsels. Je beweegt niet maar toch gebeurt er vanalles in je lichaam. Je hebt de tijd om helemaal naar binnen te keren. Je doet de meeste houdingen zittend of liggend. Ze worden aangepast aan de mogelijkheden van jouw lichaam op dat moment met behulp van blokken, kussens, dekens en riemen. Ik help je de beste houding voor jou te kiezen. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je eindigt de les met een zalige ontspanning.
Een les duurt 60min en volg je online (via Yogalive). 

Restorative yoga

Deze herstellende les zorgt ervoor dat je zenuwstelsel helemaal tot rust komt. Het is ideaal om na een werkdag de shift te maken van actie naar rust. Alle prikkels eens achter je te laten. Zo geef je het signaal aan je lichaam dat het mag ontspannen. Het tempo van de bewegingen is traag. In sommige houdingen blijven we langer zitten of liggen zodat je kan ontspannen in de diepere lagen van je lichaam en geest. Ook ademhalingsoefeningen komen aan bod. Je zult een stilte ervaren die wat oncomfortabel kan aanvoelen in het begin. Door regelmatig te oefenen zal je hierin progressie maken en zal je een betere balans kunnen vinden in je dagelijks leven. 

Een les duurt 45min en volg je online (via Yogalive).


Yoga aan je bureau

Dit is een eenvoudige en laagdrempelige vorm van yoga. Een aanrader voor beginners dus maar ook voor wie 's avonds of in het weekend niet in een yogales geraakt. In deze korte les ga je bewegen én ontspannen. Je doet de houdingen op en rond je stoel, aan je bureau. Het is een welverdiende rustpauze tijdens jouw werkdag. Deze stijl van yoga wordt ook stoelyoga of office yoga genoemd en is ideaal voor mensen met een zittend beroep. 
Een les duurt 30min en volg je online (via zoom).

Deze website maakt gebruik van cookies. Door te klikken op "Accepteren" gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

Accepteren